1920: Marketing jaren 20

Bruin Feijen heeft ook handelsbloed en al snel weet hij in heel Nederland zijn waren aan de man te brengen. Dit doet hij onder andere door verkooppunten van zijn producten op te starten. Het assortiment wordt uitgebreid met snoep, specerijen, tabak, sponsen enz. en dit wordt via voor die tijd gedurfde advertenties aan de man gebracht. Ook wordt hij depothouder van Texaco. De eerste jaren was het voor Bruin nog even zoeken wat voor handel hij nog meer zou kunnen drijven. Hij zag overal wel mogelijkheden in. Een zoektocht langs oude kranten levert een mooi inzicht op: kippenvoer, bonbons, klompen, cacao en sigaren. Bruin was een groothandelaar in hart en nieren en zag overal handel in. Dat is overigens een erfelijke aandoening die 4 generaties later nog steeds in de familie zit. Iets waar de 4e generatie (Jan) veel profijt en last van heeft gehad en waar de 5e generatie (met name Ivo) ook heerlijk in los kan gaan.

Oude ”marketing” krantenknipsels

Bron: De Standaard
13-12-1919

Bron: De Amsterdammer
03-03-1917

Bron: De Amsterdammer
04-02-1917

Bron: De Amsterdammer
27-01-1917