2012: Eigen Service en Techniek

Al enkele jaren was Feyen vol trots een ‘Wholesale dealer’ van ‘Douwe Egberts Coffee Systems’. Destijds was Douwe Egberts als ijzersterk oer-Hollands A-merk met goede koffie en koffiemachines de onbetwiste marktleider. Feyen wist de koffiemachines en koffie in de regio zeer goed te verkopen. Dat deden we met intensieve samenwerking met de vertegenwoordigers vanuit Douwe Egberts. Douwe Egberts verkocht de koffiemachine Feyen leverde, naast de koffie, vanuit het brede groothandelsassortiment het aanvullende complete pakket. Ook werd er flink geïnvesteerd in een prachtige en uitgebreide Douwe Egberts automaten showroom, een steunpunt voor zowel Feyen als de buitendienst van Douwe Egberts.

Pand Krimweg 20

Omdat wij als leverancier wekelijks kwamen leveren, werden wij door klanten ook steeds vaker gevraagd om de door Douwe Egberts geleverde koffiemachine te onderhouden, repareren of te vervangen voor een nieuwe. Maar officieel mochten we geen onderhoud plegen en installatie doen van Douwe Egberts koffiemachines. Dat leidde soms tot afstemmingsproblemen, waarbij wij graag onze klant snel willen helpen, maar dit niet past binnen de planning van installatie en de service en onderhoud dienst van Douwe Egberts.

Om onze klanten wel van dienst te zijn, zijn we onderdelen van machines gaan kopen, en waar mogelijk zelf gaan sleutelen aan de koffiemachines. Ook zijn we voorraadhoudend geworden van nieuwe koffiemachines, zodat wij zelf met de klant installaties konden plannen. Deze korte lijnen zorgde voor tevreden klanten en een stijgende verkoop van machines en koffie. Dat bleef uiteraard bij de directie van Douwe Egberts niet onopgemerkt en tot onze grote verrassing kregen we in juli 2012 een aanvulling op ons Dealer contract, waarin staat dat we nu ook ‘officieel’ apparatuur van Douwe Egberts mogen installeren en onderhouden, mits het door getrainde en geregistreerde medewerkers gaat.

Daarmee werd ook de kiem gelegd om serieus werk te maken van onze service en installatie afdeling.  Inmiddels werken er op deze afdeling 15 mensen en ligt onze focus op preventief onderhoud, ook met ondersteuning van onze 11 comfort operators, zodat de kwaliteit van de koffie en automaat gegarandeerd is.